שיווק הקליניקה לא צריך להיות מסובך | ייעוץ עסקי למטפלים
- איריס אסיה
- 4 באוג׳ 2020
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 9 בינו׳ 2021
האם תאמינו לי אם אגיד לכם ששיווק הקליניקה שלכם לא צריך להיות מסובך?
איף. כמה שאנחנו אוהבים לסבך לעצמנו את השיווק. יש לנו נטייה להסתכל רחוק ולחפש פתרונות מורכבים, כאלה שדורשים מאתנו לעשות הרבה פעולות שלא מתאימות לנו, לעתים גם יקרות, כי אמרו לנו שזה מה שצריך, כי זה מה שכולם עושים, כי חייבים.
אבל כל הזמן הזה, הפתרונות הטובים והיעילים נמצאים ממש קרוב, ומתחת לאף שלנו. ככה שוכבים ורק מחכים שנאסוף אותם. ככה צריך להיות השיווק שלנו. קל. קרוב. טבעי.
היא הגיעה אלי לפגישה ראשונה עם מחברת מלאה בשאלות.
היא רפלקסולוגית ומעסה שמטפלת כבר קרוב לעשר שנים בעיקר בכאבים. הקליניקה עובדת יפה אבל היא רוצה עוד מטופלים. עד עכשיו כולם הגיעו אליה מפה לאוזן אבל זה לא מספיק. אז היא באה להתייעץ איתי כי היא שמעה שהיא חייבת עמוד עסקי (אבל לא מאמינה שהיא תצליח לכתוב כי זה לא היא). אמרו לה שחשוב מאד פרסום ממומן בפייסבוק. ואיזה יועץ אחר המליץ לה על קידום ממומן בגוגל. היא סיפרה לי שלא מזמן שילמה כמה אלפי שקלים על כתבות תדמית באיזה אתר מקומי שהביאו לה, נאדה.
ואז, היא סיפרה לי איפה הקליניקה שלה. לא פחות ולא יותר בתוך מרכז ספורט, כזה עם חוגי ספורט לכל הגילאים, חדר כושר, הרצאות וכו'. 1500 משפחות מנויות, אבל, היא מיהרה לספר לי שאף אחד לא מגיע אליה מתוך המרכז. לדבריה, הם כולם חולפים על פני הקליניקה.
מה עשתה כדי שיגיעו? כלום! אבל היא מספרת שיש כמה מדריכי כושר שהם ממש חברים שלה ומנהלת המרכז ממש אוהבת אותה ושותה אצלה קפה כמה פעמים בשבוע. תגידו, מי צריך יותר מזה?
אז מה יש לנו פה. מטפלת שנמצאת פיזית בדיוק איפה שהמטופלים שלה מסתובבים - לקוחות עם כאבים, עם פציעות ספורט, כאלה שלא יזיק להם עיסוי כזה או אחר וכולם עם מודעות גבוהה לגוף שלהם. אבל היא מחפשת איך להביא מטופלים חדשים אי שם, רחוק רחוק, הרבה מעבר הקשת, בזמן שכולם נמצאים מתחת לאף שלה.
אז הסתכלנו מתחת לאף שלה וחשבנו על כמה רעיונות.
תראו כמה פשוט.
1. תמונה של הקליניקה הסבירה לי איך זה שכולם חולפים אותה באדישות. אין שלט, אין אווירה, אין וילונות. הקליניקה נראית כמו משרד תיווך או הנהלת חשבונות.
2. לקבוע פגישה עם מנהלת המרכז כדי לגייס אותה לקידום הקליניקה, כגון פרסום ודיוור של הטבה ייחודית לחברי המרכז. פרסום מאמרים בדיוורים השוטפים, בדיקה של קיום הרצאה בנושא מניעת פציעות ספורט
3. לעשות שיתופי פעולה עם מדריכי הכושר שנמצאים במגע עם מתאמנים שסובלים לעיתים מכאבי שרירים ופציעות ספורט. להפוך אותם לשגרירים בתמורה להטבה כספית על כל מטופל שישלחו לקלינקה.
4. להכין גלויה/ ברושור עם הטבה ייחודית למנויים כדי שהיא תחלק כמה פעמים בשבוע. ככה גם תכיר את המנויים ותוכל לענות על שאלות ולתת פרטים נוספים.
וזו רק ההתחלה (אעצור כאן כדי שלא תתעייפו)
ויש עוד כל כך הרבה מה לעשות. קרוב מאד. זול מאד. טבעי מאד. ופשוט מאד.
אז לאן אתם מסתכלים?

Comments