למה לא כדאי למטפלים לטפל בהכל ובכולם בקליניקה? |ייעוץ עסקי למטפלים
- איריס אסיה
- 4 ביולי 2020
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 9 בינו׳ 2021
למה לא כדאי למטפלים לטפל בהכל ובכולם בקליניקה?
"איריס, תעזרי לי, נמאס לי. הקליניקה שלי לא עובדת. כל מה שאני עושה לא מביא לי מטופלים. אני כבר מיואשת." ככה נפתחה השיחה שקיבלתי ממטפלת ברפואה משלימה נרגשת שביקשה להיפגש איתי לליווי עסקי.
לפני הכל, אני מתחילה תמיד בכמה שאלות כמו, "מי הלקוחות שלך? במי את מטפלת? אההה, בכולם? כן. אני מבינה. הטיפולים שלך מתאימים לכולם." אז "כולם" זו לא תשובה טובה בכלל.
סת' גודין המרתק אומר everyone is not your customer אני קצת יותר קיצונית ואומרת שמי שמטפל בכולם, לא מטפל באף אחד. אני יודעת. קשה מאד לוותר על כולם כי למדתם לטפל בהכל ובכולם - אבל בשוק רווי המטפלים של ימינו, אין ברירה. בואו נחשוב יחד רגע. אם למישהו יש בעיה במערכת העיכול, והוא עושה גוגל כדי לחפש נטורופתית, למה שיבחר להגיע דווקא אליך כשיש כל כך הרבה כמוך. מה יש אצלך שאין אצל האחרים? לא יותר הגיוני שיבחר מטפל שמתמחה בדיוק בבעיה הספציפית שלו? מישהו שזה מה שהוא עושה מהבוקר עד הלילה? מישהו שמבין בדיוק את הבעיה. צמצום ודיוק של קהל יעד אליו אתם פונים יגדיל את מספר המטופלים (נשמע לא הגיוני, אבל ככה זה), יגדיל את ההכנסות, ישפר את האפקטיביות של הפרסום ויהפוך אתכם למטפלים עם אוטוריטה מקצועית. ולכן, סוד ההצלחה הוא במציאת הנישה, הייחוד ,הבידול. לדייק את עצמנו לתחום ספציפי ולהפוך למובילים בתחום. השיווק הופך יותר קל כי אנחנו יודעים לאפיין את קהל היעד שלנו. הביטחון שלנו כבעלי מקצוע גובר כי יש לנו המון ידע וניסיון בתחום ספציפי. בכך אפשר גם למשוך לקוחות איכותיים שיהיו מוכנים לשלם הרבה יותר עבור הטיפול ממומחה לבעיה שלהם. רק ככה בעצם אפשר לנצח את התחרות ולבלוט מעל כולם. דרך אגב, זה בדיוק מה שאני עשיתי. במקום לתת ייעוץ עסקי לכווולם, בידלתי וייחדתי את עצמי רק למטפלים, קהל יעד שאני מכירה היטב וגם אוהבת. האם יש לי תחרות? הרבה, הרבה פחות. מטפלים יקרים, אם נמאס לכם לדשדש, לירות לכל הכיוונים ולהתיש את עצמכם עם פרסום שלא מביא כלום ומשאיר אתכם עם תחושה שאתם שקופים, הגיע הזמן לעשות את זה אחרת - לבדל ולייחד את עצמכם מכל השאר. אני כאן לעזור לכם. צרו קשר ויחד נמצא את הבידול והייחוד שלכם לקליניקה מצליחה.

Comments