5 סיבות למה חשוב שלמטפלים תהיה נוכחות דיגיטלית גם כשהם רוצים שיגיעו אליהם לקליניקה מפה לאוזן? שיווק למטפלים
- איריס אסיה
- 25 בינו׳
- זמן קריאה 3 דקות
מטפלים רבים מספרים לי שהם חולמים שהקליניקה שלהם תהיה מלאה דרך שיווק מפה לאוזן בלבד – "שמעתי עליך מחברה", "המליצו לי עליך בקבוצת הורים". אין ספק שמדובר בדרך נהדרת שמרגישה טבעית ואותנטית ואני מאחלת לכל אחת ואחד מכם שתהנו משיחות כאלו וכמה שיותר אבל חשוב להבין שאם פעם זה כל מה שהיה צריך - רק המלצה חמה - היום זה כבר לא מספיק. וזה נכון... חלקית. שיווק מפה לאוזן הוא כלי מעולה, אבל הוא כבר לא יכול לעבוד לבד. ולכן, כדי לגרום לשיטה הזו לעבוד כמו שצריך, חשוב מאוד שתהיה גם נוכחות דיגיטלית.
אבל לפני כן, מה זה בכלל נוכחות דיגיטלית?
היא בעצם הדרך שבה הקהל שלכם יכול להכיר אתכם ברשת ולהתחבר אלייך. היא כוללת אתר אינטרנט שמציג את השירותים שלכם בצורה מקצועית וברורה, פרופילים במדיה חברתית (כמו אינסטגרם, פייסבוק או לינקדאין) שבהם אתם משתפים תכנים כמו טיפים, סיפורים ותמונות מהקליניקה וכמובן נוכחות במנועי חיפוש כמו גוגל כדי שימצאו אתכם בקלות. בנוסף, תוכן איכותי כמו פוסטים, מאמרים או סרטונים יכול להציג את הידע שלכם, את הערכים שלך ואת האישיות שלך, וליצור אמון עוד לפני שפונים אליכם. נוכחות כזו עוזרת לכם לבלוט ולהיות הבחירה הטבעית ללקוחות פוטנציאליים.
אז עכשיו בואו נבין למה זה כל כך חשוב לצד השיווק מפה לאוזן
1. המלצה מפה לאוזן מתחילה (ונגמרת) בחיפוש בגוגל
גם אם חברה טובה ממליצה עליכם, הדבר הראשון שהמטופלת הפוטנציאלית תעשה זה לחפש את שמכם בגוגל. מה יקרה כשהיא תמצא... כלום? אם אין לך אתר, עמוד פייסבוק או פרופיל אינסטגרם, זה משדר חוסר מקצועיות – והיא פשוט תמשיך הלאה למישהו אחר. לפני כמה שנים, הבת שלי היתה צריכה לעבור עקירה של שן בינה. החברה הכי טובה שלה המליצה לה על הכירורג שעקר לה את השיניים שנה לפני כן. מה אתם חושבים שהיה הדבר הראשון שעשיתי ברגע שהיא נתנה לי את השם שלו? נכון מאוד. נכנסתי לגוגל לראות מי זה, לקרוא עליו ולהתרשם ממנו בעצמי. וזאת אף על פי שקיבלתי המלצה ממקור ראשון ממישהי שאני מאוד סומכת עליה ועל ההורים שלה.
2. העולם השתנה – אנשים בודקים לפני שמתקשרים
שיווק מפה לאוזן פעם עבד מעולה כי לאנשים לא היו אלטרנטיבות. קיבלנו המלצה על קוסמטיקאית ולא היה איפה לבדוק מי זו ואיך היא נראית. הדרך היחידה לקבל עוד אינפורמציה היתה להרים את הטלפון ולדבר עם קוסמטיקאית. היום, כל אחת יכולה להשוות בין 5 מטפלים תוך 5 דקות. אם אין לך נוכחות ברשת, איך תוכלי להיכנס לתחרות? אני מאוד ממליצה על נוכחות דיגיטלית בגוגל. קחו כמה רגעים עכשיו ותבדקו מה קורה אם מישהו מחפש את השם שלכם בגוגל? האם יש שם משהו רלוונטי? האם אין שם כלום?
3. אתם חייבים להזכיר לעצמכם ש"שיווק מפה לאוזן" לא יכול להיות פסיבי
חשוב להבין ששיווק מפה לאוזן הוא לא באמת פסיבי. גם אם לקוחות ממליצים עליכם, הם צריכים להיזכר בכם וזו אחריות של כולנו לגרום להם לא לשכוח אותנו. בעידן שבו המידע זורם במהירות ואנשים חשופים לאינסוף גירויים, קל מאוד לשכוח מטפלת או מאמנת מעולה – פשוט כי אין שום דבר שמזכיר אותה באופן קבוע.
נוכחות דיגיטלית, כמו פוסטים ברשתות החברתיות או תוכן שימושי, היא הדרך להישאר בתודעה של הלקוחות. כשרואים אתכם בפיד מדי פעם, גם אם זה רק פוסט קצר או תמונה מהקליניקה, זה יוצר נוכחות מתמשכת בתודעה שלהם.
מטפלת בתחום הזוגיות שאיתה עבדתי התחילה להעלות פוסט שבועי בפייסבוק עם טיפים קטנים לזוגות – כמו איך לנהל שיחה אפקטיבית בלי לריב. חודשיים אחרי, היא קיבלה המלצה חמה ממטופלת בעבר שכתבה לה שכל פעם שהיא רואה את התכנים שלה,היא נזכרת כמה אותה מטפלת עזרה לה". הפוסטים האלו לא רק עזרו ללקוחות קיימים לזכור אותה, אלא גם סיפקו להם תוכן איכותי שאותו הם שיתפו – מה שהביא לה לקוחות חדשים.
אז בואו נסכם שאנשים שוכחים, אבל כשאנו כל הזמן מזכירים את עצמנו אנחנו נשארים רלוונטיים, מקצועיים ונגישים - וזה בדיוק מה שמניע את שיווק מפה לאוזן קדימה.
4. נוכחות דיגיטלית מגדילה את המעגל שלכם
שיווק מפה לאוזן מוגבל למעגל הקרוב שלך – משפחה, חברים, קולגות. אבל נוכחות דיגיטלית פורצת את הגבולות האלו ומאפשרת להגיע לאנשים חדשים, כאלה שלא הייתם מגיעים אליהם לעולם.
זה מזכיר לי סיפור קצר של מטפלת שייעצתי לה פתחה עמוד אינסטגרם בלי הרבה ציפיות. אחרי כמה שבועות של פרסום סרטונים קצרים, קיבלה פנייה מלקוחה בצפון הארץ, שהגיעה דרך פוסט ששיתפה מישהי שהיא בכלל לא מכירה.
5. שיווק מפה לאוזן לא יכול להיות הדרך היחידה
תחשבו על זה רגע: אם אתם נשענים רק על שיווק מפה לאוזן, אתם תלויים במזל. ומה יקרה אם יש תקופה שקטה? אם הלקוחות שלכם פחות מדברים עליכם? אתם חייבים לקחת שליטה על השיווק שלכם. נוכחות דיגיטלית נותנת לכם בדיוק את זה.
לסיכום
שיווק מפה לאוזן הוא כלי חשוב – אבל הוא לא יכול לעבוד לבד. כשיש לכם נוכחות דיגיטלית חזקה, אתם לא רק תומכים בשיטה הזו אלא מכפילים את הכוח שלה. אז במקום להישען על חלום שהלקוחות ימצאו אתכם מעצמם, קחו את הצעד הראשון וצרו להם מקום למצוא אותכם בקלות.
בהצלחה!

Comments