איך לשווק את הקליניקה בתחילת הדרך? ייעוץ ושיווק למטפלים
- איריס אסיה
- 27 ביולי 2021
- זמן קריאה 2 דקות
הרבה מטפלים חושבים שברגע שייצאו לדרך ויפתחו קליניקה, הלקוחות פשוט יגיעו מעצמם. הם מדפיסים כרטיסי ביקור, פותחים עמוד עסקי, מספרים קצת לחברים, כותבים כמה פוסטים ומסכימים לטפל בכל מי שבא. לרוב, במחירים מאד נמוכים. לפעמים גם בחינם. הם עושים הכל כדי להתקדם וחושבים שככה זה צריך להיות בתחילת הדרך. אבל זו לא הדרך להצלחה אלא לתסכול שמוביל בסופו של דבר להחלטה שלא ניתן להתפרנס ממקצועות הטיפול. אז מה עושים? איך משווקים את הקליניקה ומייצרים תנועה של מטופלים חדשים גם בתחילת הדרך?
בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לשני עקרונות שלא מקבלים מספיק התייחסות כשמדברים על שיווק הקליניקה בעיקר בתחילת הדרך.
העיקרון הראשון למשיכת מטופלים חדשים הוא ההבנה שבמקום למכור את השירות או המוצר שלכם עליכם להתמקד בלמכור יותר את עצמכם. אנשים לא קונים שירות או מוצר. הם קונים בראש ובראשונה ממישהו – מאדם מוכר שנותן להם תחושה של ביטחון. אחד שיש להם בו אמון. או במילים עממיות, הם קונים מאדם שהם אוהבים. ולכן, חשוב להבין שהפוקוס שלכם צריך להיות לא בטיפול הרפלקסולוגיה, לא בייעוץ הנטורופתי, לא בטיפול הפסיכולוגי או באימון לזוגיות, אלא בעצמכם. עליכם לשים את עצמכם בפרונט ולדאוג לייצר כימיה עם הקהל שלכם. חשוב לבנות איתו מערכת יחסים כדי שהוא ירצה לשים את עצמו בידיים שלכם (תרתי משמע). אנשים רוצים לדעת ממי הם קונים הרבה יותר מאשר מה הם קונים.
ולכן, תפרסמו תמונות שלכם ולא רק תמונות רקע וכאלה מהקליניקה כדי שיתחילו להכיר אתכם. ספרו על עצמכם ומה מניע אתכם יותר מאשר על שיטת הטיפול שלכם. תאפשרו לקהל להכיר אתכם, להתחבר ולאהוב אתכם. אל תישארו מאחורי הקלעים חסרי פנים וזהות.
אני רואה יותר מדי מטפלים שמפרסמים את הקליניקה שלהם בצורה קרה ומקצועית במקום לפנות בצורה אישית, מהלב. הם לא מספרים מי הם, מה מניע אותם, למה הם עושים את מה שהם עושים. הם לא משתפים מה קורה בעולם שלהם. הם לא מצטלמים. הם מרוחקים וככה מרחיקים גם את הלקוחות שלהם. זו לא הדרך למשוך לקוחות חדשים לקליניקה.
שנית, הרבה מטפלים לא מצליחים לקבל פניות מלקוחות חדשים בגלל שפשוט לא מכירים אותם. הם לא משקיעים כסף בפרסום, עושים פעולות שיווק מאד מינימליות, כותבים מעט מדי לעיתים רחוקות מדי, לא עושים בכלל פרסום ממומן ובשורה התחתונה הקיום שלהם אפסי. חשוב להבין שזה לא מספיק שכמה מאות יראו את הפוסט שכתבנו לפני שבועיים. אנחנו צריכים שעשרות אלפים ייחשפו אלינו רק כדי ש- 2% מהם בכלל יהפכו בסופו של דבר ללקוחות. ולכן, אם אתם רוצים למשוך לקוחות לקליניקה, אתם צריכים לייצר תנועה עקבית ורצופה – לכתוב, לפרסם סרטונים, לתת הרצאות, לעשות פרסום ממומן בפייסבוק, ללכת למפגשים כדי לייצר שיתופי פעולה, לקדם את האתר שלהם.
וזה מביא אותי לדבר החשוב ביותר – הרבה מטפלים משקיעים כל כך הרבה כסף וזמן כדי ללמוד את מקצוע הטיפול כי הם בטוחים שאם הם יהיו טובים, פשוט יגיעו אליהם. זה בהחלט חשוב אבל זה לא העיקר. אם לא תלמדו איך לשווק את הקליניקה, אם לא תסכימו להשקיע כסף, אם לא תבינו שלפחות בהתחלה תטפלו מעט מאד לעומת הזמן שתידרשו להשקיע בלייצר תנועה של לקוחות לקליניקה. ואלי הדבר החשוב ביותר הוא להבין שאם לא תעשו את כל מה שנדרש, אף אחד לא יעשה את זה במקומכם.
---

Comments